FAQ - GP webpay

Často kladené otázky s nejčastějšími dotazy.

Online platby a elektronické obchodování

Je možné přijímat platby v eurech?

Ano. GP webpay umožňuje přijímat platby nejen v českých korunách a eurech, ale i v amerických dolarech, britských librách, maďarských forintech, polských zlotých a ruských rublech.

 

Zákazníkům ze zahraničí se také automaticky přizpůsobí jazyk platební brány.

V jakých jazykových mutacích je GP webpay k dispozici?

Jazyk platební brány se automaticky přizpůsobí prostředí zákazníka.

 

V současnosti nabízí 27 jazykových mutací – vedle češtiny a slovenštiny také angličtinu, arabštinu, dánštinu, finštinu, francouzštinu, holandštinu, italštinu, lotyšštinu, maďarštinu, němčinu, norštinu, polštinu, portugalštinu, ruštinu, španělštinu, švédštinu a ukrajinštinu.

Má e-shop přístup k číslu karty nebo jiným citlivým údajům?

Ne. Číslo karty, její expirace i CVC slouží pouze k autorizaci platby v platební bráně GP webpay a nikdy nejsou předávány obchodníkům. Obchodník se pouze dozví, zda platba proběhla v pořádku. E-shopům tím odpadá nutnost zavádět náročná bezpečnostní opatření.

 

O bezpečí jejich zákazníků se stará provozovatel platební brány GP webpay, Global Payments Europe, který pravidelně prochází přísnými bezpečnostními audity. Ty zaručují, že citlivé údaje nebudou zneužity.

Chci využívat platební bránu GP webpay. Jak ji získám?

Vyberte si některou z bank, které GP webpay poskytují, dodejte jí potřebné informace o svém e-shopu a uzavřete s ní smlouvu o akceptaci platebních karet.

 

Pro vlastní implementace GP webpay do e-shopu od nás obdržíte veškerou dokumentaci a návody, na základě kterých si s ní lehce poradí každý zkušený programátor. Po otestování funkčnosti převedeme vaši platební bránu do produkčního prostředí a můžete ihned přijímat platby kartou!

Které banky poskytují GP webpay?

V České republice spolupracujeme s Global Payments s.r.o., Komerční bankou, REVO a UniCredit Bank. Na Slovensku s Global Payments s.r.o. a ČSOB.

Kolik stojí implementace a používání platební brány GP webpay?

Cenu za využívání GP webpay určuje poskytovatelská banka. Každá z bank stanovuje cenu individuálně podle vlastních kritérií, zohledňujících např. velikost obchodníka a obor podnikání. O podrobnosti týkající se ceny, poplatků a podmínek využívání platební brány můžete banky nezávazně požádat na těchto kontaktech.

Které e-shopové systémy podporují platební bránu GP webpay?

V administraci platební brány naleznete pluginy pro tyto systémy: WooCommerce, Prestashop, Opencart, Magento, Virtuemart, OsCommerce, Gambio, Shopware, JoomShopping, Oxid, XtCommerce a Zen cart.

Mezi další platformy, které obsahují podporu GP webpay dále patří: AiShop, a-net, aPilot, Binargon, BixBox, Biznisweb, Bsshop, Clevero, edee.one, FASTCentrik, Inshop, IT Studio, LivePepper, oXyShop, ShockWorks, Shoprenter, Shopsystem, Solidpixels, Upgates, UNAS Webnode a další.

Jakým způsobem se provádí implementace GP webpay do e-shopu?

Implementaci provádí klient sám na základě dokumentace, kterou poskytujeme. Jsou v ní všechny potřebné informace včetně funkčních skriptů v PHP a JAVA.

Zkušený programátor zvládne platební bránu naiplementovat obvykle během 2 - 3 dnů včetně otestování funkčnosti systému.

Jaké jsou požadavky na zabezpečení serveru, na kterém provozuji e-shop?

Pro bezproblémovou komunikaci vašeho serveru s platební bránou doporučujeme využívat šifrování SSL.

Proč je nutné měnit své přístupové heslo do GUI?

Změna hesla je jedním z preventivních bezpečnostních opatření a je vyžadována v souladu s předpisy PCI DSS. Ke změně hesla budete vyzváni každé 3 měsíce.

Zablokoval jsem si přístup do GUI a nyní se nemohu přihlásit.

Kontaktujte prosím aplikační podporu přes tento formulář, obratem vám vygenerujeme nové přístupové heslo.

Kdy budou připsány peníze na můj účet?

Peníze vám vaše banka připíše na účet obvykle následující pracovní den po úspěšném dokončení platby přes GP webpay.

Jakým způsobem se účtují poplatky za zpracované transakce?

V platební bráně zaplatí částku za zboží, která je v plné výši stržena z jeho účtu. Vaše banka vám následně připíše částku sníženou o transakční poplatek. Jeho výše je individuální a závisí pouze na vaší dohodě s bankou.

Je možné peníze na zákazníkově kartě pouze blokovat?

Ano. Při platbě přes GP webpay není nutné peníze z účtu zákazníka okamžitě strhnout. Můžete je pouze zablokovat a až následně potvrdit, zda chcete strhnout celou částku či její část. Tuto službu často využívají např. hotely nebo autopůjčovny.

Jaké programovací jazyky jsou kompatibilní s platební bránou GP webpay?

GP webpay podporuje všechny obvykle používané programovací jazyky. Pro ty nejčastěji používané – PHP a JAVA, dokonce poskytujeme již připravené funkční skripty. Ty jsou uvedeny v dokumentaci, kterou zasíláme po podpisu smlouvy.

Jaké jsou ISO kódy (číselné kódy) měn akceptovaných přes GP webpay?

CZK = 203, EUR = 978, GBP = 826, HUF = 348, PLN = 985, RUB = 643 a USD = 840.

Kde najdu veřejný klíč Global Payments Europe?

Veřejný klíč naleznete v dokumentaci ve složce „Implementace“. Tento klíč slouží k ověření odpovědi zasílané z platební brány zpět do e-shopu.

Jak můžu vygenerovat certifikáty zabezpečení?

Utilita pro generování certifikátů je dostupná na testovacím serveru. Je nutné ji nejdříve extrahovat a umístit ji na lokální disk. Pro správnou funkčnost utility je také nutné mít nainstalovanou aktuální verzi JAVA (zdarma ke stažení na www.java.com).                

K čemu slouží Keystore?

VKeystore spolu s heslem pro Keystore slouží k ověření, že správu objednávek (např. úhradu nebo vrácení) provádí oprávněná osoba. Keystore a heslo pro Keystore jste si vygenerovali společně s certifikáty zabezpečení hned jako jeden z prvních kroků při implemetaci GP webpay do vašeho e-shopu.

Platební brány mi vrací chybný formát požadavku.

Zkontrolujte prosím, zda formát vašeho požadavku odpovídá formátu požadavků v dokumentaci.