Proces platby

Jak provést platbu

Při požadavku na online platbu od zákazníka vytvoří obchodník ve svém internetovém obchodě požadavek na vytvoření platby a odešle jej na rozhraní platební brány GP webpay (API) (viz technická specifikace pro vývojáře).

Když brána GP webpay obdrží požadavek na vytvoření platby, vytvoří objekt s názvem ORDER a přesměruje prohlížeč zákazníka na platební stránku pro výběr způsobu platby.

Platební stránka má responzivní design a automaticky se přizpůsobuje obrazovce používaného zařízení a jazyku prohlížeče (viz obrázek 1). Zákazník může změnit jazyk platební stránky v rozevírací nabídce v pravém horním rohu.

Logo v horním rohu a barva vybraných grafických prvků (tlačítko Zaplatit, Přehled objednávek a šipky pro výběr platnosti karty) se zobrazují v závislosti na fakturačním agentovi elektronického obchodu.

Obrázek 1: Zobrazení platební stránky na standardním (stolním) počítači a na mobilním zařízení pro obchodníka GPE
Obrázek 1: Zobrazení platební stránky na standardním (stolním) počítači a na mobilním zařízení pro obchodníka GPE

Zákazník může zvolit způsob platby kliknutím na příslušné tlačítko na levé straně platební stránky.

Pokud se zákazník rozhodne platbu neprovést, může kliknout na odkaz "Zpět do internetového obchodu" v levém horním rohu.

Po provedení platby odešle brána GP webpay výsledek platby obchodníkovi (viz technická specifikace pro vývojáře).

Platební brána GP webpay umožňuje cyklické zadávání platebních karet - zákazník má až 3 pokusy o úspěšné provedení platby (autorizaci). Pokud se platba nezdaří, je zákazník informován o nejčastějších důvodech:

  • Nedostatečné ověření pravosti systémem 3D Secure
  • Odmítnutí bankou emitenta

Zákazník je rovněž informován o dalších krocích pro úspěšnou platbu:

  • Kontrola autorizace karet pro online platby
  • Kontrola nastavení karty pro ověřování 3D Secure
  • Kontrola dostatečného zůstatku na kartovém účtu
  • Použití jiné karty

Platební stránka obsahuje pole pro zadání e-mailové adresy, na kterou má být zasláno potvrzení o zablokování prostředků držitele karty (dále jen "potvrzení"). Zadání e-mailové adresy je pro

zákazníka nepovinné. Pokud zákazník zadá e-mailovou adresu do parametru EMAIL (rozhraní HTTP API), zobrazí se tato e-mailová adresa - zákazník ji může změnit nebo smazat.