Choose language
Europe
English
Czech Republic
česky
Bez ohledu na odvětví, velikost nebo ambice poskytujeme obchodní řešení, která potřebujete.
Nahlásit
2023 Commerce and Payment Trends Report
Přečtěte si více
Produkty
GP webpay
Kategorie průvodců
Brána
Portál
V této kategorii:
Úvod do naší platební brány
Navigace v procesu platby
Způsoby platby kartou
Platba prostřednictvím digitální peněženky
Platby pomocí platebního tlačítka
Funkce usnadňující platby
DCC
Splátky
Online platební portál GP
Scénáře zpracování plateb
Platební brána GP webpay umožňuje obchodníkovi různé možnosti zpracování plateb. Nejběžnější scénáře zpracování plateb jsou popsány v tabulce č. 1; další informace naleznete v technické specifikaci pro vývojáře a v uživatelské příručce "Portál GP webpay". Možné stavy platby a hlavní přechody mezi nimi jsou znázorněny na obrázku 15.
Prodávající prodává zboží nebo služby, které nejsou okamžitě odeslány.
Po obdržení objednávky od zákazníka prodejce požaduje autorizaci platby bankou vydavatele (autorizaci) a zablokování zaplacené částky na účtu zákazníka.
Důležité upozornění: Na základě pravidel karetních organizací a v souladu s dohodami s jednotlivými zúčtovacími agenty se autorizace automaticky ruší po uplynutí doby uvedené v tabulce 2. Po uplynutí uvedené doby nebude možné provést scénář "Realizace platby".
Obchodník může ověřit stav platby pomocí metody getOrderState().
Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay.
Obchodník může ověřit stav platby v nabídce Platby.
Stav platby může být konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay.
Prodávající prodává zboží nebo služby, které jsou odesílány okamžitě.
Po přijetí objednávky od zákazníka prodejce požaduje autorizaci - platby bankou vydavatele a inkaso zaplacené částky z účtu zákazníka.
Prodejce provedl scénář "Autorizace platby".
V okamžiku dodání zboží zákazníkovi požaduje prodejce odepsání blokované částky z účtu zákazníka.
Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay
Zákazník účinně reklamuje zboží nebo služby a požaduje od prodávajícího vrácení celé částky nebo její části.
Důležité upozornění: Podle smluv s jednotlivými kupujícími se
platby automaticky - uzavírají po
uplynutí období uvedeného v tabulce 2. Po uplynutí uvedeného období nebude možné provést scénář "Vrácení platby". Prodávající však může k vrácení platby použít jiný způsob (např. bankovní převod).
Obchodník vrátí platbu prostřednictvím metody processCredit().
Za jednu platbu lze vrátit více než jednu částku, ale jejich součet nesmí překročit původně zaplacenou částku.
Obchodník vrátí platbu v nabídce Platby.
Obchodník provede zrušení platby pomocí metody processDepositReverse().
Důležité upozornění: zrušení platby je možné pouze u platby vytvořené s DEPOSITFLAG = 0, jejíž inkaso z účtu zákazníka ještě nebylo provedeno.
Obchodník zruší platbu v nabídce Platby.
Zrušení platby je možné pouze u platby vytvořené s DEPOSITFLAG = 0, jejíž inkaso z účtu zákazníka ještě nebylo provedeno.